יום רביעי, 28 ביולי 2010

BeOK מלנומה, בדרך לטיפול תרופתי חדש


מערכת BeOK
פורטל בריאות יופי רפואה

למרות שסרטן מסוג מלנומה מהווה רק 3% מכלל גידולי העור, הוא אחראי לרוב מקרי המוות מהם. עובדה זו מציבה באור חדש את הניסוי באחת התרופות לטיפול בסרטן העור מלנומה, שבוצע לאחרונה. על כך בכתבה הבאה.

מלנומה גרורתית הינה סוג של סרטן עור המאופיין בשגשוג לא מבוקר של המלנוציטים, התאים מייצרי הפיגמנט (הצבע) בעור. בדומה לגידולים אחרים, כאשר הגידול של מלנומה שולח גרורות אל מחוץ לעור הוא הופך לקשה יותר לטיפול. על אף שמלנומה מהווה רק 3% מכלל גידולי העור, היא אחראית למרבית מקרי התמותה מגידולי עור. לפי ארגון הבריאות העולמי מאובחנים מדי שנה כ-132,00 מקרי מלנומה חדשים ברחבי העולם. הנתון המדאיגים מדברים על עליה של פי עשרה בשכיחותה של מלנומה ב-50 השנה האחרונות.

החדשות הטובות בנושא טיפול במלנומה התקבלו לא מזמן, כאשר חברת התרופות בריסטול-מאיירס-סקוויב הודיעה על קבלת תוצאות חיוביות בניסוי קליני שנערך בנוגע לטיפול באמצעות תרופת איפילימומאב (Ipilimumab). מדובר בתרופה חדשה המגבירה את פעילות תאי T של מערכת החיסון במלחמתם במחלות השונות. בניסוי האריך הטיפול בתרופה את ההישרדות הכוללת של חולי מלנומה גרורתית, עד כי כמעט הכפיל את שיעור החולים שנותרו בחיים.

BeOK מלנומה, בדרך לטיפול תרופתי חדש