יום שלישי, 20 ביולי 2010

אודות ביוטיס ובריסטול מאיירס סקוייב (BMS)



ביוטיס הינה חברה לשיווק תרופות מרשם וללא מרשם ייחודיים מקבוצת שייזים המייצגת חברות פרמצבטיקה זרות בישראל. במסגרת פעולתה מתמקדת ביוטיס בתחום הסרטן, הזיהומים והריאומטולוגיה. קבוצת שייזים נוסדה על ידי מר יוסי בורנשטיין בשנת 2000, והיא כוללת את ביוטיסחברת LSA, חממת שירותים לסטארט-אפים בתחום מדעי החיים וחברת GCP ניסויים קליניים, העוסקת במחקרים קליניים, ומייצגת את בריסטול מאיירס סקוויב גם בתחום זה. 

בריסטול מאיירס סקוויב BMS מיוצגת בשנתיים האחרונות על ידי חברת ביוטיס, בניהולו של אפי שניידמן. מאז תחילת השותפות בין החברות, נכנסו לסל התרופות 3 תרופות פטנט של החברה, המיועדות לחולים במחלות קשות או סופניות, המוגדרות כמצילות ומאריכות חיים.

בריסטול מאיירס סקוייב (BMS) עוסקת במחקר ופיתוח, ייצור ושיווק של תרופות חדשניות. החברה ממוקמת בעשירייה הפותחת של חברות התרופות הגדולות בעולם והינה בעלת שווי שוק של 41.33 מיליארד דולר. בדו"ח של משרד הבריאות הישראלי לדירוג ההשקעות של חברות התרופות הבינלאומיות בניסויים קליניים בישראל בשנת 2010, דורגה בריסטול מאיירס סקוייב כחברת התרופות הראשונה בהיקף השקעותיה במחקר קליני בישראל, עם היקף השקעות שנתי של כ-17 מיליון שקל.